دستگاه پی آف سیم
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
دستگاه پی آف سیم
نوشته شده در سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
بازدید : 11
نویسنده : بهنام نوروزی

دستگاه پی آف سیم (Pay-off) که به آن‌ پیچ تاب نیز گفته می‌شود، در فرایند تولید سیم و کابل نقش مهمی ایفا می‌کنند. وظیفه اصلی این دستگاه‌ها باز کردن مفتول یا سیم از روی قرقره‌های حامل در ابتدای خط تولید و جمع‌آوری محصول نهایی بر روی قرقره‌های دیگر در انتهای خط تولید است.

عملیات تاب‌دادن به هادی‌ها نیز از دیگر وظایف اصلی دستگاه پی اف محسوب می‌شود. این عملیات باعث افزایش محکمی و انعطاف‌پذیری هادی‌ها می‌گردد. همچنین تاب‌دادن به هادی‌ها جلوی تشکیل گره‌ها را می‌گیرد. بنابراین، عملکرد دستگاه پی اف موجب بهبود کیفیت و افزایش راندمان تولید سیم و کابل می‌شود

عملکرد اصلی دستگاه پی اف

نگهداری و هدایت رشته‌ها: رشته‌های هادی (مس، آلومینیوم یا فولاد) پس از عبور از مراحل مختلف تولید، به دستگاه پیاف می‌رسند. این دستگاه با استفاده از قرقره‌های مخصوص، رشته‌ها را به طور مرتب و منظم نگه می‌دارد و از گره خوردن، شل شدن یا پارگی آنها جلوگیری می‌کند.

انواع دستگاه پیاف:

  • پی اف بازویی: مدل‌های سایز کوچک پی اف بازویی معمولا بدون موتور ساخته می‌شوند و برای مصارف سبک و قرقره‌های کوچک مناسب هستند.
  • پی اف دروازه ای: برخلاف مدل‌های بازویی، پی اف دروازه ای برای جابجایی و جمع آوری کابل‌های سنگین و قرقره‌های بزرگ طراحی و ساخته شده است. این مدل‌ها از استحکام و قدرت بیشتری برخوردار بوده و برای مصارف صنعتی ایده‌آل هستند.



:: برچسب‌ها: دستگاه پی اف , دستگاه پیاف ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: